עבודה לבלוג מספר 3 - פרסומות.
פרסומות
חפרסומות שבחרתי הן פרסומות של שוקולד פרה משנת 2004
(שתי הפרסומות באותו הסרטון)
ההבדל בין פרסום לפרסומות: פרסומת היא יחידת מידע הבסיסית שמעביר מוען לנמען ויכולה להופיע במגוון ערוצי תקשורת כגון סלולר, טלוויזיה, רדיו ועוד ואילו פרסום הוא קמפיין שמטרתו להגדיל את המודעות של המוצר אותו מפרסם שבסופו של דבר יכניס כסף למקום שמאחוריו.
הפרסומות שהצגתי הם בעצם פרסום. המטרה של הקמפיין שלהם זה להגדיל את המודעות של המוצר שבסופו של דבר יכניס להם כסף.
הפרסומות שהצגתי הם בעצם פרסום. המטרה של הקמפיין שלהם זה להגדיל את המודעות של המוצר שבסופו של דבר יכניס להם כסף.
פניית מסר: הדרך היצירתית בה יוצג המסר בפרסומת, האמורה לעורר אצל הצרכן רגש ופעולה. זהו המרכז של אסטרטגיית המסר.
יש כמה סוגים של פניות:
פנייה שכלית: פרסומת המבוססת על עובדות, נתונים וטיעונים הגיוניים
מסר מיני: שימוש בסמלים מיניים בעיצוב המסר המעוררים ריגוש מיני כדי לקדם את מכירת המוצר. החיסרון הוא פגיעה ברגשות הצופים(בד"כ נשים).
פרסום הומוריסטי: מעורר את תשומת לבו של הצרכן וממקד אותה לפרסומת. הוא משפיע גם על הרגשות וגם על תהליכי החשיבה ההכרחיים.קיימים מספר סוגי מסרים בגישה ההומוריסטית מסר שנון העובד על משחקי מילים, מסר סאטירי היורד על ידוענים, מסר מיני קומי ומסר מבדח של בדיחה וקריקטורה.
יש כמה סוגים של פניות:
פנייה שכלית: פרסומת המבוססת על עובדות, נתונים וטיעונים הגיוניים
מסר מיני: שימוש בסמלים מיניים בעיצוב המסר המעוררים ריגוש מיני כדי לקדם את מכירת המוצר. החיסרון הוא פגיעה ברגשות הצופים(בד"כ נשים).
פרסום הומוריסטי: מעורר את תשומת לבו של הצרכן וממקד אותה לפרסומת. הוא משפיע גם על הרגשות וגם על תהליכי החשיבה ההכרחיים.קיימים מספר סוגי מסרים בגישה ההומוריסטית מסר שנון העובד על משחקי מילים, מסר סאטירי היורד על ידוענים, מסר מיני קומי ומסר מבדח של בדיחה וקריקטורה.
הפרסומת הראשונה והשנייה מתייחסת לפנייה רגשית. סוג פנייה רגשית: פרסום הומוריסטי
בשתי הפרסומות המיתוס הוא בריחה מהמציאות מהסיבה שזה נותן תחושה לצופה שהוא בורח מהמציאות אל עולם דמיון שבו הפרה מדברת.
בשתי הפרסומות האסטרטגיה היא תזכורת מהסיבה שהמוצר כבר היה קיים שהפרסומות יצאו והם רצו להזכיר להם שיש כזה דבר ולהשתמש.
מיתוס: מיתוס זהו מסר בעל כוונה שקשור אל הקיום האנושי, אל החברה הכללית. המיתוס מבטא רעיונות ועוד..
בשתי הפרסומות האסטרטגיה היא תזכורת מהסיבה שהמוצר כבר היה קיים שהפרסומות יצאו והם רצו להזכיר להם שיש כזה דבר ולהשתמש.
איתי תלמידי היקר בחירתך בפרסומות טובה אך יש לבחור קמפיינים של חברות שונות למען ניתוח מגוון.כאשר מנתחים יש לנתח כל פרסומת בנפרד ולא כמיקשה אחת.חסרה בתשובתך התייחסות לשאלת האסטרטגיה הפרסומית.מאמינה בך רונית מורתך לחיים.
השבמחק