גלובליזציה בתקשורת
גלובליזציה
גלובליזציה: התרחבות של הקשרים הפוליטיים, תרבותיים וכלכליים בין מדינות, חברות ויחידים באופן היוצר שילוב של כלכלות, תרבויות ותנועות פוליטיות מכל העולם. מוצרים, בני אדם, כסף וטכנולוגיה חוצים גבולות לאומיים בקצב מהיר. תופעה זו גורמת ליצירת קהילה רחבה המשולבת בשוק אחד. בשנים האחרונות הגלובליזציה בתקשורת מתפתחת בקצב מהיר בערוצים כלל עולמיים.
דוגמאות לגלובליזציה בתקשורת -
מאפיינים של גלובליזציה
- מספר ערוצי הלווין בכבלים גדול ממספר הערוצים המקומיים
- ערוצים זרים משודרים בו זמנית לכל העולם באופן רציף - CNN, FOX NEWS ועוד..
- אפשרות לתקשר בזמן אמת כמעט בין שתי נקודות בעולם באמצעות מחשב נייד, טלפון סלולרי או לוויני, אינטרנט וכו
-מספר התוכניות הקנויות גדול ממספר התוכניות המקוריות
-מספר התוכניות הקנויות גדול ממספר התוכניות המקוריות
לוקליזציה
תהליך בו המאפיינים של בני המקום או המגזר באים לידי ביטוי. מאפשר לכל היוצרים ליצור יצירה מקומית ולצופים אפשרות של פיצול והתאמה אישית של תכני התקשורת. המאפיינים שמתייחסים אליהם יותר בדומיננטיות: שפה, תרבות, זהות, מסורת, ערכים.
הדילמה שבין גלובליזציה ולוקליזציה
תהליך בו המאפיינים של בני המקום או המגזר באים לידי ביטוי. מאפשר לכל היוצרים ליצור יצירה מקומית ולצופים אפשרות של פיצול והתאמה אישית של תכני התקשורת. המאפיינים שמתייחסים אליהם יותר בדומיננטיות: שפה, תרבות, זהות, מסורת, ערכים.
הדילמה שבין גלובליזציה ולוקליזציה
הדילמה היא שהגלובליזציה יוצרת תרבות אחת. מרוב שהגלובליזציה נמצאת בארץ ואף גוברת על לוקליזציה,העם מאבד את הזהות שלו. רוב התכנים הם כבר לא לוקלים וזה מאבד מזהותנו. .
גלוקליזציה
תופעה של שילוב בין תהליכים גלובליים לתהליכים לוקליים. היא הלחם בסיסים גלובליזציה ולוקליזציה, או של "עולמי" ו"מקומי". מושג זה בא לתאר תופעה של שילוב בין תהליכים גלובליים לתהליכים לוקליים שמתרחשת בעולם.
דוגמאות לגלוקליזציה בתקשורת.
תגובות
הוסף רשומת תגובה